Kund
Midttrafik
År
2019
Innehåller
Logo og visuel identitet
Online markedsføring
Kampagne
Film og animation
Kund
Midttrafik
År
2019
Innehåller
Logo og visuel identitet
Online markedsføring
Kampagne
Film og animation
När har du senast låtit en buss komma in i trafiken från bussfilen? Chaufförerna vid Midttrafik upplevde att många inte lät de komma in i trafiken igen efter ett stopp. Midttrafik’s önskan var därför att sätta fokus på utmaningen i en kampanj, så bilisterna är mer uppmärksamma och hjälper den offentliga transporten att flyta på.
Grobowski har utvecklat konceptet och designat kampanjen för Midttrafik, där bussarnas baksida är täkt av en busschaufför, som har klätt ut sig till en hypnotisör, som “hypnotiserar” bilarna bakom till att släppa fram bussarna. Målet med kampanjen är att skapa ett humoristiskt blickfång i stadsmiljön och ändra bilisternas beteende. Chaufförarna har i efterhand beskrivit att de märkte en stor skillnad och mer omtanke från bilisterna. Vi har också tagit hand om den digitala delen av kampanjen.
Peder van der Schaft — +45 3022 3344 — peder@grobowski.se